Informace a rady k fyziologii stárnutí

Spánek

Spánek je nutný pro odpočinek a obnovu sil. Jeho délka a kvalita je individuálně různá a mění se rovněž s věkem. Mohou se však také objevit poruchy, jejichž příčina je různorodá: obtížné usínání, přerušovaný spánek, časné probouzení, pocit nevyspalosti a následné únavy a vyčerpanosti. Pokud trpíte těmito obtížemi, informujte se na následujících stránkách o různých typech spánkových poruch a jejich možném řešení.

Trpíte nespavostí?

Spánek nám slouží k odpočinku a obnově sil. Jeho délka je však individuálně odlišná - někdo potřebuje jen 6 hodin spánku, jinému nestačí ani 9 hodin. Ve srovnání s dětstvím je ve stáří potřeba spánku menší a je snížena i jeho kvalita. Nicméně i v tomto věku se mohou objevit poruchy spánku, jejichž příčiny mohou být velmi různorodé. Postižení je však většinou vnímají jako nepříjemný až stresující problém.

  • Obtížně usínáte?
  • Je váš spánek přerušovaný?
  • Probouzíte se časně ráno a nemůžete již znovu usnout?
  • Probouzíte se ráno s pocitem únavy a nevyspalosti?
  • Cítíte se unaveně a vyčerpaně i přes den?
  • Klesá proto vaše tělesná i duševní výkonnost?

S těmito problémy se můžete obrátit na bezplatnou informační linku 800 182 571, anebo se podívat na následující stránky, které o tomto tématu pojednávají.

V pohádce se říká, že "spánek je sladší než med" - nenechte se tedy o tuto sladkost ošidit.

Další informace najdete na následujících stránkách:

V případě poslední citace raději rychle usněte, jinak ztloustnete!

Připravila: MUDr Jana Škopková, CSc.

Aktualizováno: 8. 5. 2010

Senior Internet Klub
[sik.vse.cz]